неделя, 27 май 2012 г.

ДА ОБЯВИШ ВОЙНА НА ВЪЗДУХА




Така е, сестро. Добре си разбрала, на дъното съм.  Обаче, до дълбокото дъно на океани, морета, реки, се стига трудно. Когато  останеш почти без въздух, а около врата ти се заплетат множество въжени примки от потънали кораби- близо си.  Не ме разбираш за какво ти говоря нали? Остави я тая коричка сопол, дето я въртиш от скука в ръката си, изключи плазмата на богатите си роднини и се опитай да проявиш интелигентност. Чуй ме. Аз не мога да обичам като тебе в краен случай. Любов до дъно- за това живея.  Ако ти изглежда, че светът се разцепва, а очите ти излизат от вдлъбнатините си- близо си до дълбокото. Звучи ти страшно ли? Аз не се плаша. И назад няма да се върна. Омръзна ми да гледам изплували на повърхността като тебе. Защо ми е да бъда повърхностна, когато мога да имам дълбокото дъно.  „Колко си глупава! Просто си поеми въздух.”- съветваш ме през процепа на широкоъгълния си  обектив. Така е, сестро- лесно е да си поемеш въздух, не толкова- да му обявиш война. Такива като тебе търсят лодки на повърхността. Нека! В лодките винаги има място за сезонни туристи.  За удавници като мене-  все ще се намери някое приятелско рамо да ме побутне към дъното.  Да стана храна на рибите- за мен ще е чест. Ще ги оставя да ме скъсат на две и за истинските си приятели ще запазя по- добрата половина. През няколкото ти диоптъра късогледство не желая да гледам. Фалшивини като тебе- бол!  Дълбочината ти се струва страшна , но ти не знаеш нищо. В нея има само мечтание и отдавна забравени съкровища. Наричай ме удавник, а не гмурец. Гмурци, колкото искаш има- за злато, за слава, пък и  за каквото друго се сетиш. Смути ли се ? Ама, защо?  Не се смущавай- мен все едно ме няма. Пусни си „Черешката на тортата”,  забрави за какво ти говоря- по-важно е да се нагостиш в чужда къща, а все едно, твоя. И докато гледаш как се пече риба по италиански, позволи ми да ти споделя, сестро-  напоследък в морето е пълно с човешки видоизменения.  И всичките, те, са преходни. Но дъното си е същото. Дъното си остава. И мене чака. Нали съм човек, грешен. Ти? Безгрешна статуя.  Подобно на морските вълни, хората винаги са разкъсвани между брега и вятъра.  Понеже ме попита какво още имам да кажа, сестро, ще ти отговоря: „ Моли се да не останеш сама, без дъно, че н`а тогава ще видиш на какво му се вика страшно!”

Няма коментари:

Публикуване на коментар